Działaj lokalnie – skorzystaj z pomocy ogólnopolskiej akcji Masz Głos!
Od 21 lutego do 5 marca 2023 trwają zapisy do ogólnopolskiej akcji Masz Głos Fundacji Batorego. Do akcji mogą zgłaszać się organizacje społeczne i nieformalne grupy mieszkańców, zwłaszcza pochodzące z małych miejscowości i na początku swojej działalności, które w ciągu tego roku chcą zrobić coś dobrego dla swojej społeczności lokalnej.
Akcja Masz Głos pomaga społecznikom zrealizować działania we współpracy z władzami samorządowymi i mieszkańcami – pod tym względem jest unikatowa w skali Polski. Chodzi w niej o to, żeby i mieszkańcy, i władze poczuli się współodpowiedzialni za swoją gminę.
Jakie działania wspiera akcja
Aby dołączyć do grona uczestników tegorocznej edycji akcji Masz Głos należy do 5 marca wypełnić formularz zgłoszeniowy. W drugim etapie odbywa się rozmowa telefoniczna z koordynatorem. Liczba miejsc jest ograniczona. O wynikach rekrutacji zgłaszający się zostaną poinformowani do 13 marca przez stronę internetową akcji Masz Głos.
Wsparcie dla uczestników
Grupy i organizacje przyjęte do akcji rozpoczną 10-miesięczną pracę nad realizacją swojego pomysłu. Otrzymają bezpłatne wsparcie w postaci:
stałej współpracy i doradztwa ze strony doświadczonego koordynatora,
pomocy prawnej,
możliwość udziału w szkoleniach stacjonarnych i online oraz wizytach studyjnych do miejsc, w których wzorowo działają tandemy mieszkańców i władz, złożonych z uczestników akcji Masz Głos i Pracowni Samorządowej np. w Kluczborku, Krakowie, Olecku,
możliwość otrzymania mikrograntu na działania (600 zł),
konsultacji przy działaniach promocyjnych i komunikacyjnych,
szansy na nagrodę Super Samorząd i Super Głos, których wręczenie kończy każdą edycję akcji.
Zapisz się do akcji Masz Głos! Zgłoszenia do 5 marca 2023 przez stronę: https://www.maszglos.pl/zapisz-sie/
Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatna mediacja
Potrzebujesz pomocy prawnika, doradcy, mediatora? Jesteś w trudnej życiowej sytuacji, na przykład potrzebujesz pomocy w: rozłożeniu długu na raty, w spłacie pożyczek „chwilówek”, masz kłopoty mieszkaniowe, grozi ci eksmisja, masz problemy pracownicze, z egzekucją alimentów, odziedziczyłeś długi, nie wiesz do jakiego urzędu pójść po pomoc, masz inne problemy związane ze sprawami życia codziennego? Skorzystaj z systemu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej mediacji.
Co to znaczy, że pomoc jest nieodpłatna?
Wszystkie z podejmowanych działań w ramach:
- nieodpłatnej pomocy prawnej,
- nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
- nieodpłatnej mediacji,
są darmowe i to niezależnie od tego czy sprawa będzie miała finał w sądzie.
Gdzie uzyskam pomoc?
Darmową pomoc uzyskasz w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i mediacji w całym kraju.
Punkty znajdują się w każdym powiecie. O tym gdzie jest najbliższy punkt zapytaj:
a) w starostwie powiatowym,
b) w urzędzie gminy,
c) w urzędzie miasta,
lub poszukaj:
d) na stronach internetowych powiatów i gmin (które znajdziesz wpisując w wyszukiwarkę hasło: urząd gminy, powiatu lub miasta i miejscowość, w której punkcie chcesz się zapisać),
e) na stronie internetowej np. ms.gov.pl.
Kto może skorzystać z darmowej pomocy?
Gdy uważasz, że koszty pomocy prawnika są dla Ciebie zbyt duże, składasz wykonawcy, którego spotkasz w punkcie, pisemne oświadczenie, że nie jesteś w stanie ponieść takich kosztów. Nie martw się. Nie musisz zabierać ze sobą nic z wyjątkiem dowodu osobistego. Wzór oświadczenia da Ci osoba udzielająca pomocy.
Czy jako przedsiębiorca mogę skorzystać z pomocy?
Tak. Jeżeli jesteś osobą samozatrudnioną czyli prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą i w ciągu ostatniego roku nie zatrudniałeś żadnych osób. Aby skorzystać z pomocy składasz:
a) pisemne oświadczenie, że nie jesteś w stanie ponieść tych kosztów, oraz
b) oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku, a także
c) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanej w roku, w którym ubiegasz się o nieodpłatną pomoc prawną oraz otrzymanej w ciągu dwóch poprzedzających ją lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
Na czym polegają usługi?
Nieodpłatna pomoc prawna
Prawnik wytłumaczy, jakie masz prawa i obowiązki oraz pokaże sposób rozwiązania Twojego problemu prawnego. W razie potrzeby, jeśli sprawa jeszcze nie trafiła do sądu, sporządzi potrzebne Ci pisma (np. pozew). Jeśli Twoja sprawa już jest w sądzie, prawnik pomoże napisać pisma o zwolnienie od kosztów, albo o ustanowienie pełnomocnika z urzędu, które są potrzebne żebyś nie musiał płacić za prawnika w postępowaniu sądowym.
Nieodpłatna porada obywatelska
Doradca obywatelski przyjrzy się Twoim problemom, tak aby dostosować pomoc do Twojej sytuacji. Wytłumaczy Ci też jakie masz:
- prawa - czyli czego możesz się domagać,
- i obowiązki - jakie rzeczy musisz zrobić, żeby sobie nie zaszkodzić.
Doradca również będzie Cię wspierał w samodzielnym rozwiązaniu problemu, a w razie potrzeby, sporządzi wspólnie z Tobą plan działania wyjścia z sytuacji oraz pomoże Ci krok po kroku go wykonać.
Nieodpłatna mediacja
Jeśli masz z kimś konflikt, możesz zapisać się na mediację. W takim przypadku mediator będzie pomagał Wam się pogodzić bez pójścia do sądu. Możesz także poprosić o sporządzenie projektu umowy o mediację lub wniosku o jej przeprowadzenie przed sądem, albo wniosku o przeprowadzenie mediacji w sprawie karnej, czy wniosku do sądu o zatwierdzenie ugody, którą zawarłeś wcześniej podczas mediacji.
Uwaga! Z usługi nieodpłatnej mediacji wyłączone są mediacje zlecone przez sąd oraz sprawy, w których zachodzi uzasadnione podejrzenie, że pomiędzy stronami konfliktu występuje przemoc.
Czym się różni pomoc prawna od porady obywatelskiej?
Pomoc prawna:
- jest udzielana w momencie, kiedy problem danej osoby jest typowo prawny, m.in. gdy potrzebne będzie pójście z tym problemem do sądu, na przykład, gdy osoba chce się rozwieść, ale sama nie jest w stanie napisać pozwu rozwodowego lub gdy samotna matka chce wystąpić o alimenty i także nie wie jak takie pismo sformułować,
- pomocy prawnej udziela prawnik,
- jeżeli okaże się, że problem danej osoby nie jest tylko prawny, wtedy udzielający pomocy odsyła daną osobę do miejsca, gdzie może ona stosowną pomoc uzyskać, np. do poradni psychologicznej, ośrodka pomocy społecznej, czy pogotowia dla ofiar przemocy w rodzinie.
Pomoc obywatelska:
- może, ale nie musi dotyczyć problemu prawnego. Poradą będzie, na przykład wskazanie osobie, której zmarł ktoś bliski, do jakiego urzędu powinna się udać, by załatwić wszystkie potrzebne formalności, jak wydanie aktu zgonu, czy wystąpienie o zasiłek pogrzebowy,
- porad obywatelskich udziela doradca obywatelski,
- doradca w przypadku stwierdzenia, że problem nie jest wyłącznie prawny, nie musi odsyłać do innych miejsc, tylko sam może starać się pomóc danej osobie.
Jak można się zapisać na poradę?
a) telefonicznie: każdy powiat prowadzi specjalny numer telefonu do zapisów i udzielania informacji; numer telefonu jest dostępny na stronach internetowych powiatów, w tym też Twojego,
b) lub elektronicznie: na podany przez powiat adres e-mail lub na stronie np.ms.gov.pl/zapisy,
c) lub osobiście: w starostwie powiatowym.
Jak długo będę czekał na poradę?
To zależy od tego jak dużo osób zgłosiło się na poradę. Prawnik lub doradca obywatelski postarają się przyjąć każdego beneficjenta jak najszybciej.
Wyjątki:
a) z ważnych powodów dopuszcza się ustalenie innej kolejności udzielania nieodpłatnej pomocy,
b) kobiety w ciąży zawsze obsługiwane są poza kolejnością.
Co musisz przygotować?
a) Dokument tożsamości: taki jak dowód osobisty, paszport, lub inny dokument potwierdzający tożsamość; a także
b) dokumenty dotyczące Twojego problemu: jeśli w ogóle takie masz. Nie są one obowiązkowe. Możesz też po prostu opowiedzieć prawnikowi, doradcy lub mediatorowi o swoim problemie. Jeśli dysponujesz dokumentami, pamiętaj o nich!,
c) Jeśli jesteś samozatrudnionym przedsiębiorcą, przygotuj: wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanej w roku, w którym ubiegasz się o nieodpłatną pomoc oraz otrzymanej w ciągu dwóch poprzedzających ją lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
Co jeśli jestem osobą z niepełnosprawnościami?
Będąc osobą z trudnościami w poruszaniu lub komunikowaniu się możesz skorzystać z pomocy:
a) stacjonarnie, czyli w punkcie nieodpłatnej pomocy:
- możesz przyjść na wizytę z osobą, która pomoże Ci dotrzeć do punktu i będzie pomagać prawnikowi Ciebie zrozumieć, np. może to być osoba bliska, opiekun lub osoba posługująca się językiem migowym,
- podczas zapisywania się na poradę, możesz poprosić o pomoc tłumacza języka migowego,
b) możesz też skorzystać z pomocy w dogodnym dla siebie miejscu:
- jeżeli ze względu na stan zdrowia nie możesz go opuszczać, np. w szpitalu lub domu,
- w miejscu wyposażonym w urządzenia ułatwiające porozumiewanie się, na przykład w siedzibie stowarzyszenia pomagającego osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się,
- lub w miejscu, w którym będzie możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, np. w budynku starostwa stale współpracującego z tłumaczem języka migowego,
c) osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać także z pomocy w szczególnych formach:
po zapisie na wizytę, prawnik lub doradca obywatelski skontaktuje się z Tobą. Może udzielić Ci pomocy telefonicznie, za pośrednictwem komunikatora internetowego (np. Skype) lub przez wiadomość e-mail. Forma udzielenia pomocy musi być wcześniej uzgodniona z pracownikiem starostwa powiatowego lub urzędu miasta,
konieczne jest pozostawienie danych kontaktowych do siebie, takich jak numer telefonu lub adres e-mail.
Jak wygląda pomoc w czasie epidemii COVID-19?
W 2021 roku powrócił tryb stacjonarny udzielania porad, ale nadal w związku ze stanem epidemii nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacja mogą być udzielane za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, czyli telefonicznie, za pośrednictwem poczty e-mail oraz przy wykorzystaniu innych komunikatorów internetowych, np. rozmowy wideo.
Uwaga! Jeżeli porada udzielana jest zdalnie, nie musisz składać żadnych oświadczeń wymienionych wcześniej!
Edukacja prawna
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat praw i obowiązków, poszukaj wydarzeń organizowanych w Twoim powiecie. Na takich wydarzeniach omawiane są problemy zgłaszane w punktach nieodpłatnej pomocy w danym powiecie. Prowadzą je organizacje pozarządowe na co dzień obsługujące mieszkańców w punktach porad.
Szukaj: wykładów, warsztatów, kampanii społecznych, a także opracowań informatorów i poradników, spotkań osobistych, audycji w lokalnych mediach, webinariów albo podcastów i filmików zamieszczanych w Internecie.
Najczęściej takie wydarzenia odbywają się w bibliotekach, szkołach, miejscach aktywności lokalnej lub klubach pracy.
Informacje o nadchodzących wydarzeniach edukacyjnych organizowanych w okolicy oraz bezpłatne materiały, jak broszury czy biuletyny są dostępne w starostwie powiatowym, np. pod numerem telefonu wyznaczonym do zapisów na wizyty, czy na stronie internetowej powiatu.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.
Wsparcie na Nowy Start Zawodowy
Trwa rekrutacja na płatne staże zawodowe
w ramach projektu „Wsparcie na Nowy Start Zawodowy”.
Jeśli zostałeś zwolniony/a z przyczyn dotyczących zakładu pracy lub jesteś w okresie wypowiedzenia stosunku pracy? Zapraszamy Cię do skorzystania z oferty stażowej projektu Centrum Rozwoju Kompetencji Województwa Łódzkiego i PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
DLA KOGO TE STAŻE?
Osoby pracujące, uczące się i/lub zamieszkujące na terenie 1 z 7 powiatów woj. łódzkiego, tj. bełchatowskiego, piotrkowskiego, m. Piotrków Tryb., radomszczańskiego, łaskiego, pabianickiego, pajęczańskiego, które:
utraciły pracę z przyczyn niedotyczących pracownika w okresie nie dłuższym niż 6 m-cy przed dniem przystąpienia do projektu,
lub
są przewidziane do zwolnienia lub zagrożone zwolnieniem z pracy z przyczyn niedotyczących pracownika.
STAŻE ZAWODOWE
Staż trwa 3 miesiące (minimum 40 godzin tygodniowo).
Stażyście przysługuje stypendium w wysokości maksymalnej 2792,00 zł brutto/miesięcznie wraz z obciążeniami cywilnoprawnymi pokrywane z projektu.
Opiekunowi stażysty również przysługuje wynagrodzenie, którego wysokość pokrywana będzie ze środków projektowych.
Funkcję opiekuna stażysty może pełnić wyłącznie osoba posiadająca co najmniej dwunastomiesięczne doświadczenie w branży/dziedzinie, w jakiej realizowany jest staż (spełnienie tego wymogu musi być odpowiednio udokumentowane).
Staż może być realizowany w prywatnym przedsiębiorstwie, instytucji publicznej, organizacji pozarządowej, innym podmiocie.
KONTAKT
Biuro projektu:
Ul. Ciepłownicza 5, 97-400 Bełchatów
tel. 533-305-803
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ostrzeżenie meteorologiczne Nr 10
Nazwa biura IMGW-PIB Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych - Wydział w Poznaniu
Zjawisko/stopień zagrożenia Oblodzenie/ 1
Obszar województwo łódzkie powiat radomszczański
Ważność od godz. 03:00 dnia 12.02.2023 do godz. 10:00 dnia 12.02.2023
Przebieg Prognozuje się zamarzanie mokrej nawierzchni dróg i chodników po opadach deszczu i deszczu ze śniegiem, miejscami śniegu, powodujące ich oblodzenie. Temperatura minimalna od -3°C
do 0°C, temperatura minimalna przy gruncie od -4°C do -1°C.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska(%) 70%
Uwagi Brak.
Godzina i data wydania godz. 12:15 dnia 11.02.2023
SMS IMGW-PIB OSTRZEGA: OBLODZENIE/1 łódzkie/radomszczański od 03:00/12.02 do 10:00/12.02.2023 temp. min. od -3st. do 0st., przy gruncie do -4st., ślisko.
Mała Architektura Zabytkowa
Szanowni Państwo,
w imieniu Marszałka Województwa Łódzkiego Grzegorza Schreibera pragnę poinformować, że ruszył nabór zgłoszeń do programu dotacyjnego „Mała Architektura Zabytkowa”, któremu przyświeca jeden cel – danie drugiego życia obiektom będącym ozdobą krajobrazu naszych lokalnych ojczyzn.
Zgłoszenie może złożyć każda osoba! Ważne jest tylko, aby:
Obiekt znajdował się na terenie Województwa Łódzkiego
Był wpisany przynajmniej do gminnej ewidencji zabytków
Na remont godzili się właściciele zabytku
Wsparcie może być przeznaczone m.in. na: osuszenie zabytku, jego zabezpieczenie, uporządkowanie i zagospodarowanie bezpośredniego otoczenia, zakup materiałów budowlanych, czy wykonanie dokumentacji konserwatorskiej.
Do programu mogą być zgłoszone: kapliczki, krzyże przydrożne, figury, pomniki, posągi, wodotryski czy inne obiekty architektury ogrodowej.
Maksymalna kwota wsparcia wynosi 20 tys. zł.
Wnioski można składać do 14 lutego br.
Zachęcamy do aplikowania po wsparcie finansowe potrzebne na odrestaurowanie takich obiektów. Więcej szczegółów na stronie:
Starania o poprawę infrastruktury drogowej na odcinku drogi P3910E w miejscowości Piskorzeniec
Burmistrz Miasta Przedborza czyni starania o poprawę infrastruktury drogowej na odcinku drogi P3910E w miejscowości Piskorzeniec (odcinki Przedbórz-Piskorzeniec oraz Przedbórz ul. Kielecka – do m. Miejskie Pola).
Powiadomienie o przekroczeniu poziomu informowania i o ryzyku wystąpienia przekroczenia poziomu alarmowego dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu
INFORMACJE O PRZEKROCZENIU POZIOMU INFORMOWANIA
Zagrożenie
Wystąpienie przekroczenia poziomu informowania (100 μg/m3) dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu.
Data wystąpienia 06.02.2023 r. (godz.00.00-24.00) Stężenia dobowe pyłu PM10 na stacjach
Przekroczenie poziomu informowania wystąpiło na stacjach: Radomsko ul. Rolna 2 (LdRadomsRoln) S24 = 136 μg/m3
Obszar przekroczenia Obszar przekroczeń poziomu informowania obejmował: Radomsko - obszar zabudowany Radomska - centrum miasta, część środkowo-południowa, środkowo-zachodnia.
Ludność narażona Liczba mieszkańców obszaru, na którym wystąpiło przekroczenie poziomu informowania: Radomsko 35 tys.
Przyczyny Warunki meteorologiczne utrudniające rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń w sytuacji wzmożonej emisji z sektora bytowokomunalnego.
Do pobrania:
Czyste powietrze
Przypominamy, że w Urzędzie Miejskim w Przedborzu funkcjonuje punkt konsultacyjno- informacyjny Programu „Czyste Powietrze”. Wszystkich zainteresowanych programem zapraszamy do korzystania ze wsparcia gminnego punktu w godzinach pracy Urzędu.
Program Priorytetowy ,,Czyste Powietrze” adresowany jest do właścicieli i współwłaścicieli domów jednorodzinnych lub wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali mieszkalnych z wyodrębnioną księgą wieczystą. Celem Programu jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę nieekologicznych źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych. Pełna treść Programu jest dostępna na stronie internetowej www.czystepowietrze.gov.pl .
Bieżące informacje na temat programu:
Część I Programu - podstawowy poziom dofinansowania
Dla Beneficjentów o rocznym dochodzie do 135.000 zł.
Maksymalna wysokość dotacji:
do 41 tys. zł bez kompleksowej termomodernizacji
do 66 tys. zł z kompleksową termomodernizacją
Intensywność dofinansowania od 40% do 55%.
Okres realizacji przedsięwzięcia wynosi do 30 miesięcy od daty złożenia wniosku o dotację.
Liczba transz rozliczeń i wypłat dotacji dla podstawowego poziomu dofinansowania do 3.
Szczegółowy zakres zadań, kosztów kwalifikowanych, wymagania techniczne oraz maksymalna intensywność dofinansowania dostępne są na stronie internetowej - www.czystepowietrze.gov.pl patrz Załącznik nr 2 do Programu Priorytetowego ,,Czyste Powietrze” oraz w Urzędzie Miejskim w Przedborzu.
Cześć II Programu - podwyższony poziom dofinansowania
Dla Beneficjentów o przeciętnym miesięcznym dochodzie na osobę
do 1.894,00 zł/os w gospodarstwie wieloosobowym
do 2.651,00 zł/os w gospodarstwie jednoosobowym
Maksymalna wysokość dotacji:
do 59 tys. zł bez kompleksowej termomodernizacji
do 99 tys. zł z kompleksową termomodernizacją
Intensywność dofinansowania od 70% do 80%
Okres realizacji przedsięwzięcia wynosi: do 30 miesięcy od daty złożenia wniosku o dotację.
Dochód będzie wyliczony na podstawie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego wydanego zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska przez MOPS/GOPS zgodnego z miejscem zamieszkania Beneficjenta.
Okres realizacji przedsięwzięcia wynosi: do 30 miesięcy od daty złożenia wniosku o dotację.
Liczba transz rozliczeń i wypłat dotacji dla podwyższonego poziomu dofinansowania do 3.
Szczegółowy zakres zadań, kosztów kwalifikowanych, wymagania techniczne oraz maksymalna intensywność dofinansowania dostępne są na stronie internetowej - www.czystepowietrze.gov.pl patrz Załącznik nr 2a do Programu Priorytetowego ,,Czyste Powietrze” oraz w Urzędzie Miejskim w Przedborzu.
Część III najwyższy poziom dofinansowania
Dla Beneficjentów o o przeciętnym miesięcznym dochodzie na osobę
do 1.090,00 zł/os. w gospodarstwie wieloosobowym
do 1.526,00 zł w gospodarstwie jednoosobowym
Maksymalna wysokość dotacji:
do 79 tys. zł bez kompleksowej termomodernizacji
do 135 tys. zł z kompleksową termomodernizacją
Intensywność dofinansowania do 100%
Dochód będzie wyliczony na podstawie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego wydanego zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska przez MOPS/GOPS zgodnego z miejscem zamieszkania Beneficjenta.
Okres realizacji przedsięwzięcia wynosi: do 36 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie.
Alternatywą do dochodowego kryterium kwalifikowalności będzie też ustalone prawo do otrzymywania przez wnioskodawcę zasiłku: stałego, okresowego, rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego.
Okres realizacji przedsięwzięcia wynosi do 36 miesięcy od daty złożenia wniosku o dotację.
Liczba transz rozliczeń i wypłat dotacji dla najwyższego poziomu dofinansowania do 5.
Szczegółowy zakres zadań, kosztów kwalifikowanych, wymagania techniczne oraz maksymalna intensywność dofinansowania dostępne są na stronie internetowej - www.czystepowietrze.gov.pl Patrz Załącznik nr 2b do Programu Priorytetowego ,,Czyste Powietrze” oraz w Urzędzie Miejskim w Przedborzu.
Więcej informacji można uzyskać w gminnym punkcie konsultacyjno – informacyjnym Programu ,,Czyste Powietrze” w godzinach pracy urzędu (pokój 7), lub telefonicznie pod numerem telefonu 44 781 22 61 wew. 14 W ramach działania punktu pracownik udziela mieszkańcom bezpłatnych porad o możliwościach uzyskania dofinansowania, a także pomaga w przygotowaniu i złożeniu wniosku.
INFOLINIA WFOŚiGW w Łodzi tel. 0 42 663 41 00
INFOLINIA OGÓLNOPOLSKA tel. 0 22 340 40 80
Ostrzeżenie meteorologiczne Nr 9
Nazwa biura IMGW-PIB Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych - Wydział w Poznaniu
Zjawisko/stopień zagrożenia Oblodzenie/ 1
Obszar województwo łódzkie powiat radomszczański
Ważność od godz. 00:00 dnia 04.02.2023 do godz. 07:00 dnia 04.02.2023
Przebieg Prognozuje się zamarzanie mokrej nawierzchni dróg i chodników po opadach deszczu deszczu ze śniegiem i mokrego śniegu powodujące ich oblodzenie. Temperatura minimalna około -3°C, temperatura minimalna przy gruncie około -5°C.
Prawdopodobieństwo
wystąpienia zjawiska(%) 80%
Uwagi Brak.
Godzina i data wydania godz. 13:09 dnia 03.02.2023
SMS IMGW-PIB OSTRZEGA: OBLODZENIE/1 łódzkie/radomszczański od 00:00/04.02 do 07:00/04.02.2023 temp. min. do -3 st., przy gruncie do -5 st., ślisko.